Ons verhaal begint in mei 2019 met Twee mensen, jong en “ouder”. De een zoekt naar een ambachtelijk bestaan en een zinvolle pensioen invulling. De ander heeft een hekel aan routine en houdt van experimenteren. Dat leidde tot een thuisbrouwerij, het lezen van een hoop brouwboeken, en elkaar aanvullen waar nodig. De betekenis van T.E.L.L. M.E. is méér dan “vertel het mij”.

Een biertje pak je op een moment dat je even niet achter je computer of op je telefoon zit. En dat is niet gek, want in onze steeds digitaler wordende wereld bestaat er een groeiende behoefte aan tastbaarheid en authenticiteit. Een verlangen naar analoge ervaringen die ons doen denken aan een andere setting of een ander tijdperk. Kuifje, Indiana Jones, The Shining en Alien zijn grote inspiratiebronnen. Maar om beleving over te brengen is uniciteit nodig, en deze vonden wij in de oude Mickey Mouse filmpjes van de jaren 20 en 30 met hun zogenoemde rubber hose stijl. Door beeld, geur en smaak kan iedereen zich hopelijk weer kind of puber voelen.

Bier brouwen is net als schrijven. Het is ploeteren, schrappen, onderzoek doen en verbeteren. Iedere biersoort is een genre met een geheel eigen smaakervaring. Al onze bieren moeten verhalen zijn - avonturen die je moet proeven en lezen. Trends volgen maar ook trendsetter durven zijn. Hypes niet negeren maar ook niet blind volgen. Gecontroleerd en kwaliteitsgericht – maar met een gezonde dosis humor en niet bang om conventies los te laten. Als een soort Suske en Wiske op zoek naar de Heilige Graal.

Een goed verhaal begint met mensen die je vertrouwt, die letterlijk en figuurlijk dichtbij staan. Het samenbrengen van horecapersoneel, brouwhanden en brand developers zorgt voor een inclusieve werkcultuur en de nodige “synergie”. We betrekken het liefst lokale telers voor vers fruit en groenten, en we willen ook iets teruggeven aan deze mooie gemeenschap. Door middel van zonnepanelen en het planten van bomen streven we ernaar steeds meer CO2 neutraal te worden. Lokaal slaat ook op mensen verwennen met het gevoel dat ieder deel uitmaakt van een groot gezin of vriendenkring. Lokaal is best groot(s) eigenlijk…

Bier is best wel lekker.

Dit avontuur kan niet slagen zonder de hulp van experts, proevers en vele vrienden. Brouwmaat en technisch tovenaar Roel Somers. Constant Keinemans als adviseur installaties en brouwerij inrichting en Freek Bosveld als manager van het Proeflokaal. Zoon Pieter als content kanon die onze stijl en branding heeft neergezet met hulp van grafische krachtpatser Daan. Dochter Nadine en vrienden Wouter en Jason die onmisbaar zijn in socials, webdesign, campagnes en onderlinge verbinding. Samen zorgen deze mooie mensen binnen een hecht team voor een roman die nooit eindigt.
Weet je wat lekker gaat met lezen? Bier! En weet je wat lekker gaat met
niet-lezen? Ook Bier! Dus neem het er even lekker van, klik op de knop hieronder en gun jezelf een van de onze koude drankjes!